17 jan 2025

Parkering - köhantering och administration

Av Sofie Lundell | 2025-01-17 09:00

Hej,

Vi har fått några frågor om administrationen för parkeringsplatser. Ska svara er enskilt också. Processen för överföringen till SBC är igång och kommer vara klar inom kort. Vi i styrelsen arbetar för att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt. Vi återkommer med mer info. 

Vänliga hälsningar,

Styrelsen

9 jan 2025

OBS! Felanmälan och jour med HSB

Av Sofie Lundell | 2025-01-09 21:33

Hej alla,

Då vi har kvar kontrakt om fastighetsskötsel med HSB ville de fortsatt att FELANMÄLNINGAR går dit. Då gäller fortsatt:

Kontakta HSB servicecenter:
T
el: 010-442 11 00 (vardagar 07.00-17.30).
E-post:
servicecenter.stockholm@hsb.se.

Övriga tider vid akut hjälp HSB jour tel: 08-695 00 00

vänliga hälsningar,

Styrelsen 


20 dec 2024

Portkod från den 2 januari

Av Sofie Lundell | 2024-12-20 16:26

Hej,

Portkoden från och med den 2 januari skickades ut i nyhetsbrevet den 19 nov. Vi skickade ut ett enskilt mejl till alla igen idag om den nya portkoden. 

För er som ännu inte har anmält e-post, får ni helt enkelt mejla oss, så får vi skicka ut info separat till er om ny portkod. 

Övrig info i nyhetsbrevet läggs ut på vår hemsida. 

Önskar en trevlig helg och en riktigt god jul och gott nytt år!

Hälsningar,

Styrelsen

19 dec 2024

VIKTIGT INFO - Ny förvaltare – SBC från 1 januari 2025 - info om avier m.m.

Av Sofie Lundell | 2024-12-19 12:14


Hej alla boende i Brf Finnboda port, 

Styrelsen har tagit ett väl avvägt beslut att byta från HSB till SBC för ekonomisk och teknisk förvaltning från och med den 1 januari 2025. Detta baseras på en noggrann utvärdering där både pris och förbättrad service har vägts in. All info kommer under dagen att skickas ut till alla er som anmält er e-post till samt sättas upp tydligt på anslagstavlorna i portarna och i hissarna. 

    INFO OM AVIER

    Övergången mellan HSB och SBC är nu pågående, och avier för december (avseende avgift m.m. i januari) har tyvärr blivit något försenade, som några av er redan uppmärksammat. Dessa kommer att skickas ut i veckan. Förfallodatum förlängs därför också till 10 januari på avierna för december. För de som har anmält att få sin post till Kivra kommer ni få er avi dit. Övriga per post. Vid första avin kan man sedan anmäla e-faktura eller autogiro i sin internetbank alternativt om man vill ha avierna per epost. IMD för el och laddplats i garage kommer att skickas på nästa avi.

    Fastighetsskötseln kommer fortsatt att ligga kvar hos HSB, men all kontakt, inklusive felanmälan, sker från och med den 1 januari via SBC.

    FELANMÄLAN FRÅN 1 JANUARI 2025

    Du kan göra en felanmälan direkt på webbsidan nedan, via kundportalen som du kan logga in på från 1 januari med bank-id, eller ringa följande nummer.

    • Telefon: 0771-722 722 (08-16)
    • Via formulär på webbsidan.

    Journummer kommer inom kort att sättas upp av vår nya förvaltare på SBC på våra anslagstavlor i portarna. 

    ANNAN VIKTIG INFORMATION OM ÖVERGÅNGEN TILL SBC

    Från och med den 1 januari 2025 kan alla boende logga in på SBC:s kundportal med Bank-ID för att se avier och annan information.

    SBC kommer inom kort att skicka mer detaljerad information om både ekonomisk och teknisk förvaltning. Som boende behöver ni inte göra något – hela överföringen sker automatiskt mellan HSB och SBC.

    Vi ber också om ert tålamod under denna övergång och hoppas på er förståelse för att det kan ta lite tid innan allt är på plats. Styrelsen är fullt engagerad i att göra processen så smidig som möjligt och arbetar aktivt för att allt ska löpa snabbt och enkelt.

    Observera att vi fortfarande är en HSB-förening och att föreningen därmed fortsatt enligt gällande stadgar kräver medlemskap i HSB. 

    Vänliga hälsningar,

    Styrelsen

    11 dec 2024

    Information om soprummen

    Av Sofie Lundell | 2024-12-11 21:43

    Hej alla,

    Vi i styrelsen är medvetna om att soprummen är överfulla just nu. Remondis, som ansvarar för sophämtning av kartonger och annat avfall, har tyvärr missat minst en tömning.

    Vi har varit i kontakt med dem, och de kommer att hämta allt på fredag. Tack för ert tålamod så länge!

    Vänliga hälsningar,

    Styrelsen