HA Ventilation har i dagarna delat ut information om Ventilationskontroll OKV kommande vecka med hänvisning till att nyckel ska överlämnas till dom i det fall du inte är hemma angiven tid. Det är felaktigt. Det du istället ska göra är att ställa in ditt dörrlås i "Serviceläge" så att dom kan komma in. Det är av högsta vikt att dom får tillträde för att vi ska kunna slutföra kontrollen vilken är obligatorisk.
HA Ventilation kommer också att dela ut ny information i respektive brevlåda.
Mvh
Styrelsen
Ett stort tack till er som hade möjlighet att delta på vår Trivselfixardag i helgen!
Vi fick mycket bra gjort som:
- planteringa av nya fina blommor utanför våra portar
- rengöring av våra soprum vilket var välbehövligt
- rensning i soprummen genom att vi plockade bort sånt som inte ska vara där (elektriska saker, krukor m.m.)
- vi skyfflade tillbaka gruset utefter våra hus så att det nu ligger rätt och skyddar våra fastigheter
- rensning av cyklar och annat som stått kvar märkt sen förra städdagen (sparas i ett år)
- ny märkning av cyklar m.m i våra förråd - använder du din cykel eller annat du förvarar i förråden - ta bort märkning så att det inte rensas bort vid nästa tillfälle i vår.
Och sist men inte minst trevlig gemensam samvaro kring grillen!
Mvh och tack igen!
Styrelsen
Samtliga medlemmar har fått ett nyhetsbrev utdelat i sina respektive brevlådor. I informationen finns ny portkod angiven (1 oktober - 31 december), information om ökade elkostnader samt information om "Trivselfixardag" den 16 oktober.
Ett tips är att skriva ner nya portkoden direkt så att du har den med dig den 1 oktober om du ska iväg exttra tidigt eller kommer hem sent.
Om du fått faktura från Telenor angående ej återskickad utrustning ska du inte betala den då vi fortsatt har avtal med Telenor. Fakturan har skickats ut felaktigt från Telonor. Kontakta Telenonor för att kreditering av fakturan.
Vi i styrelsen kan tyvärr inte göra det och beklagar Telenors agerande.
I översynen av samtliga lägenheter i samband med OVK som gjordes innan sommaren framkom det att vissa åtgärder behöver göras i ett antal lägenheter. De lägenheter som berörs kommer att kontaktas av HSB, Marlin Carlén som är föreningens förvaltare. Det är av största vikt att de åtgärder som behöver göras verkställs för att föreningen ska få godkänd OVK. Vissa åtgärder står föreningen för men vissa kostnader debiteras medlem. All kontakt gällande detta hanteras via HSB, Malin Carlén.